Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
09-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień
fot. Piotr Bożyk
Airbus ogłosił wczoraj (8 lipca) dane dotyczące zamówień i dostaw za czerwiec tego roku. Złożone w tym okresie zamówienia netto na odrzutowce komercyjne sięgają 203 maszyn, a dostawy 63 samolotów. Ostatnie dane pokazują, że w czerwcu, dzięki Paris Air Show, najlepiej sprzedawały się samoloty szerokokadłubowe. Portfel niezrealizowanych zamówień wyniósł na koniec minionego miesiąca 8 784 maszyny.

Liczba sprzedanych samolotów przez Airbusa w czerwcu 2025 r. wyniosła dokładnie 203 maszyny netto. Po raz pierwszy producent sprzedał więcej samolotów szerokokadłubowych (106) niż wąskokadłubowych (97). Jeżeli chodzi o dostawy, to Airbus przekazał w szóstym miesiącu br. 63 maszyny do 35 klientów.
 
Natomiast liczba sprzedanych samolotów w pierwszym półroczu tego roku wyniosła dokładnie 494 maszyny brutto (402 netto) - poinformowano w oficjalnym komunikacie. W tym samym okresie producent dostarczył 306 samolotów do 65 klientów.
 
Zamówienia maszyn wąskokadłubowych
 
Aktywność sprzedażowa Airbusa w segmencie samolotów wąskokadłubowych w czerwcu była na dość sporym poziomie, ale mniejsza niż samolotów szerokokadłubowych. Producent sprzedał 20 A220-100 oraz 20 A220-300 (pierwsze w historii zamówienie airbusów przez LOT), 10 A320neo oraz 47 A321neo. Zamówienia na A320neo i A321neo składali: lessor AviLease oraz linie All Nippon Airways. W podsumowaniu można zobaczyć, że w tym segmencie i do tej pory firma zanotowała anulowania na 85 maszyn: jednego A220-300 oraz 84 A320neo. Warto także dodać, że od początku tego roku A220 został zakupiony tylko przez PLL LOT.
 
Samoloty szerokokadłubowe
 
W swoich najnowszych danych dotyczących zamówień i dostaw francuski producent ujawnił sprzedaż 106 samolotów w tym segmencie: 21 A330neo dla IAG, 20 A330neo dla VietJet Air, 20 A330neo od MAB Leasing, 25 A350-1000 od Riyadh Air, 10 A350-1000 od STARLUX oraz 10 A350F od AviLease. Dane Airbusa za poprzedni miesiąc, jak i za I półrocze, pokazują, że wśród szerokokadłubowych samolotów firma zanotowała anulowanie siedmiu sztuk A350F.

Natomiast od początku tego roku producent sprzedał 163 samoloty tego typu: 71 A330neo, 18 A350F, 12 A350-900 oraz 62 A350-1000.
 
Dostawy Airbusa
 
W czerwcu br. francuski producent dostarczył 63 samoloty: 12 A220-300, 20 A320neo, 23 A321neo, jednego A330-200, dwa A330-900neo oraz pięć A350-900, w tym pierwszego A321XLR dla Qantas Airways oraz pierwszego A319neo dla Air China. Natomiast od początku roku dostarczono 306 samolotów: trzy A220-100, 38 A220-300, sześć A319neo, 83, A320neo 143 A321neo, jednego A330-800neo, 11 A330-900neo, 19 A350-900 oraz dwa A350-1000. Airbus prognozuje dostarczyć w tym roku nieco ponad 800 samolotów i spróbować przekroczyć lub zbliżyć się do rekordów z 2018 (800) i 2019 r. (863). Więcej na temat planów na ten rok można przeczytać w artykule "Plany Airbusa na zwiększanie produkcji samolotów. Opóźnienie A350F".
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Mateusz Kieruzal 09 lipca 2025

Alaska-Hawaiian wykorzystują opcje na pięć B787

Pasażer i linie lotnicze

USA znoszą ograniczenia dotyczące eksportu silników dla COMAC-a

Biznes i przemysł

Zobacz również:

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Biznes i przemysł

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Łukasz Malinowski, Piotr Bożyk 16 czerwca 2025

Airbus w maju. Mniej dostaw i zero zamówień przed Paris Air Show

Biznes i przemysł

Chiny planują duże zamówienie w Airbusie. W tle konflikt z USA

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Mateusz Kieruzal 09 lipca 2025

Alaska-Hawaiian wykorzystują opcje na pięć B787

Pasażer i linie lotnicze

USA znoszą ograniczenia dotyczące eksportu silników dla COMAC-a

Biznes i przemysł

Zobacz również:

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Biznes i przemysł

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Łukasz Malinowski, Piotr Bożyk 16 czerwca 2025

Airbus w maju. Mniej dostaw i zero zamówień przed Paris Air Show

Biznes i przemysł

Chiny planują duże zamówienie w Airbusie. W tle konflikt z USA

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij